مقاله: پژوهشی
صفحه: 293- 282
نویسندگان:
امید سمیعی[1]، جواد مرادیان[2]
1استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، ایران
[2] کارشناسی ارشد، مهندسی مالی، گرایش مدیریت ریسک، دانشگاه غیر انتفاعی پرندک javad.m5731@gmai;.com
چکیده
هدف از این مطالعه به بررسی بررسی تاثیر دشواری درک شده (PD) بر رضایت مشتری با استفاده از فین تک پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان کارگزاری مفید می باشد که تعداد آنها زیاد (نزدیک به بیست میلیون کاربر) بود که با توجه به اینکه تعداد مشتریان کارگزاری بسیار زیاد است، تعداد افراد نمونه با توجه به جدول مورگان 384 نفر محاسبه گردید. رضایت مشتری باعث می شود که مشتریان یک برند را نسبت به سایر برندهای رقیب انتخاب کنند و به طور مداوم از آن برند خرید کنند و به سمت برندهای دیگر گرایش نداشته باشند. از سوی دیگر، خدمات با کیفیت ارائه شده و موفقیت آنها در مشتریان می تواند باعث ایجاد حس وفاداری به برند شود که مزایای بسیاری را برای شرکتها به همراه خواهد داشت، از این رو سعی بر آن است تا تمامی عوامل مؤثر بر سهولت استفاده از فین تک که در این تحقیق از چهار جنبه و متغیر و از جمله عوامل در چندین پژوهش مورد توجه قرار گرفته اند، مورد بررسی دقیق قرار گیرد. این را می توان از نحوه پاسخ جامعه به سؤالاتی که پیام های برند مطرح می کنند استنباط کرد. و نتایج نشان دهنده تاثیر مستقیم بین متغیرهای پژوهش بود.
کلمات کلیدی:
رضایت مشتری، برند، فین تک، دشواری درک شده (PD)
Omid Samiei[1], Javad Moradian[2]
1Assistant Professor, Islamic Azad University, South Tehran Branch, Iran
[2] Master of Science, Financial Engineering, Risk Management Major, Parandak Non-Profit University javad.m5731@gmai;.com
abstract
The purpose of this study is to investigate the effect of perceived difficulty (PD) on customer satisfaction with using FinTech. The statistical population of this study includes useful brokerage customers, whose number was large (nearly twenty million users). Given that the number of brokerage customers is very large, the number of sample individuals was calculated as 384 according to Morgan’s table. Customer satisfaction causes customers to choose a brand over other competing brands and to continuously purchase from that brand and not to be inclined towards other brands. On the other hand, the quality services provided and their success in customers can create a sense of brand loyalty, which will bring many benefits to companies, hence an attempt is made to carefully examine all the factors affecting the ease of use of FinTech, which are considered in this study from four aspects and variables, including factors that have been considered in several studies. This can be inferred from the way the community responds to the questions posed by the brand messages. And the results showed a direct effect between the research variables.
Keywords:
Customer satisfaction, brand, fintech, perceived difficulty (PD)