مقاله: پژوهشی
صفحه: 92- 80
نویسندگان:
میثم محمودزاده[1]*
[1] گروه حسابداری,واحد الیگودرز,دانشگاه آزاد اسلامی ,الیگودرز, ایران
چکیده
آنچه در دنیای امروز شرکتها را از چند دهه قبل متمایز میکند، محیط ناپایدار و رقابت روزافزون برای جذب منابع محدود است. براساس مطالعات اخیر، تصمیمات تأمین منابع مالی شرکت، هم از عوامل داخلی و هم از فعالیتهای گروههای خارج از مرزهای شرکت تأثیر میگیرد؛ بنابراین، توجه به بازار رقابت در تعیین روش تأمین مالی مناسب برای افزایش بازده و ادامۀ حیات شرکتها اهمیت دارد و از عوامل اصلی رشد و پیشرفت آنها محسوب میشود ،ازاینرو، لازم است مدیران شرکتها برای انتخاب بهترین ترکیب سرمایه، هنگام گرفتن تصمیمات مالی، به رقابتپذیری بهمنزلۀ وسیلهای برای دستیابی به عملکرد مطلوب توجه کنند.پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول بر خوانایی گزارشگری مالی در بورس اوراق بهادرصورت گرفته است. در این راستا جامعه آماری 10 نمونه از شرکتهای بورس اوراق بهادر درسالهای 1395-1400 گردآوری و آزمون شد. نتایج نشان داد رقابت بازار محصول بر خوانایی گزارشگری مالی تأثیر معناداری داشته است
کلمات کلیدی:
رقابت در بازار محصول، خوانایی گزارشگری مالی، بازار ، رقابت، محصول ، بورس اوراق بهادر.
Investigating the impact of competition in the product market on the readability of financial reporting in Bahadur Stock Exchange
Meisham Mahmoodzadeh[1]*
[1] Accounting Department, Aligudarz Branch, Islamic Azad University, Aligudarz, Iran
abstract
Keywords:
Competition in the product market, readability of financial reporting, market, competition, product, Bahadur Stock Exchange.