مقاله: پژوهشی
صفحه: 263- 279
نویسندگان:
سید محمد حسینی[1]
[1] کارشناس ارشد مدیریت مالی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نیشاپور، ایران
هدف از تحقیق حاضر نقش مدیریت ارتباط مشتری و رضایت مشتری بر عملکرد مالی شرکت می باشد. جامعه آماری پژوهش کلیه شرکتهای پخش مواد غذایی و لبنی در استان خراسان رضوی می باشد، نمونه آماری شامل مشتریان شرکتهای پخش مواد غذایی و لبنی به وسیله جدول مورگان 384 نفر انتخاب شد و به روش تصادفی در دسترس در بین جامعه آماری توزیع شد این پژوهش از نظر روش توصیفی و از نظر نوع همبستگی می باشد. ابزار مورد استفاده پرسشنامه می باشد و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار لیزرل 8.8 استفاده شد. نتایج نشان داد که مدیریت ارتباط با مشتری بر عملکرد مالی شرکت تاثیر مثبت و معناداری دارد و همچنین رضایت مشتریان بر عملکرد مالی شرکت تاثیر مثبت و معناداری دارد.
كلمات كليدي: مدیریت ارتباط با مشتری، رضایت مشتریان، عملکرد مالی، شرکت های پخش مواد غذایی و لبنی
The role of customer relationship management and customer satisfaction on the financial performance of food and dairy distribution companies in Razavi Khorasan province