مقاله: پژوهشی
صفحه: 105-116
نویسندگان:
محسن دریکوند[1]،صمد زارعی ماسوری[2]
[1] کارشناس ارشد اقتصاد گرایش انرژی، دانشگاه شیراز ، ایران
[2] کارشناس ارشد اقتصاد گرایش انرژی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الیگودرز، ایران
چکیده
امروزه بانکداری الکترونیکی بهعنوان یک کانال جدید در نقلوانتقال بانکی اکثر بانکهای ایران ارائه میشود. این کانال بانکداری یک مسیر اطلاعاتی و تبادلی بهحساب میآید؛ که هنوز در ایران آنطور که انتظار میرود مورد استقبال قرار نگرفته بدین منظور ضروری به نظر میرسد که راهکارهای موفقیت بانکداری الکترونیکی مورد بررسی قرار گیرد؛ بنابراین هدف از این پژوهش اولویتبندی عوامل موفقیت کاربرد بانکداری الکترونیک در بانک مهر اقتصاد شهرستان خرمآباد است. این تحقیق از نوع روش توصیفی میباشد و جامعه آماری کلیه کارکنان بانک مهر اقتصاد شهرستان خرم آباد میباشد. برای گردآوری دادهها از دو روش مصاحبه و پرسشنامه استفاده شده است؛ و روش پژوهش به کار گرفته شده تحلیل سلسله مراتبی AHP است. نتایج تحقیق نشان داد که عامل موفقیت بازمهندسی فرایندها بهعنوان مهمترین عامل موفقیت شناخته شد. همچنین بر اساس نتایج این تحقیق مهمترین عوامل موفقیت بانکداری الکترونیک در بانک مهر اقتصاد شهرستان خرمآباد از دیدگاه کارشناسان بانکی عبارتاند از بازمهندسی فرایندها، امنیت سیستم، داشتن وبسایتهای غنی و ارائهی خدمات خوب به مشتریان.
کلمات کلیدی: بانکداری الکترونیک، عوامل موفقیت بانکداری الکترونیک، تحلیل سلسله مراتبی
Ranking the success factors of electronic banking application in Mehr Eghtesad Bank of Khorramabad city using AHP analysis
Mohsen Drikund [1], Samad Zarei Masouri [2]
[1] Master of Energy Economics, Shiraz University, Iran
[2] Master of Energy Economics, Islamic Azad University, Aligudarz Branch, Iran
Abstract