مقاله: پژوهشی
صفحه: 41- 57
نویسندگان:
[1] استادیار گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران
[2] دانشجوی دکترای گروه مدیریت دولتی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران
این تحقیق بررسی تأثیر هوش هیجانی بر نبوغ سازمانی با نقش میانجی رهبری مشارکتی می باشد. روش بهکارگرفته شده در این تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی است.داده های تحقیق از طریق سوالات پنج گزینه ای لیکرت موجود در پرسشنامه تحقیق جمع آوری شده است. درپژوهش حاضر به منظورتجزيه وتحليل دادههاي حاصل از پرسشنامه، متناسب با نياز آماري از نرمافزار معادلات ساختاری pls.V3 در قالب استنباطي بصورت رگرسیون خطی و چندگانه استفاده گرديده است.جامعه آماری تحقیق، کارکنان لوله سازی اهواز می باشند؛ که تعداد آنها بالغ بر 453 نفر می باشد. حجم نمونه براساس فرمول کوکران بر جامعه محدود محاسبه می شود که 208 نفر برآورد می شود و روش نمونه گیری به صورت تصادفی سیستمی خواهد بود.نتایج پژوهش نشان داد که هوش هیجانی بر نبوغ سازمانی در بین کارکنان لوله سازی اهواز تأثیر معناداری دارد. هوش هیجانی بر رهبری مشارکتی در بین کارکنان لوله سازی اهواز تأثیر معناداری دارد. رهبری مشارکتی بر نبوغ سازمانی در بین کارکنان لوله سازی اهواز تأثیر معناداری دارد. هوش هیجانی بر نبوغ سازمانی با نقش میانجی رهبری مشارکتی در بین کارکنان لوله سازی اهواز تأثیر معناداری دارد.
کلمات کلیدی: هوش هیجانی، نبوغ سازمانی، رهبری مشارکتی
Investigating the effect of emotional intelligence on organizational ingenuity with the mediating role of collaborative leadership (case study: Ahvaz pipe-making workers)
Vahid Chenari[1], Maryam Isvand[2]