مقاله: پژوهشی
صفحه: 348- 367
نویسندگان:
سیدیاسر قاسمی[1]
[1] كارشناسي ارشد رشته مدیریت بازرگانی، گرایش بین الملل موسسه آموزش عالی ادیب مازندران شهرستان ساری
چکیده
پلتفرم آنلاین به عنوان یکی از کاربردیترین و موفقترین راههای ارتباط بین فروشندگان و خریداران و کسب درآمد تبدیل شده اند، این پلتفرمها در عصر اینترنت موبایل و اقتصاد مشارکتی، روز به روز محبوبتر میشود. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر هوش هیجانی و کیفیت رابطه بر بهبود اکوسیستم های پلتفرمهای آنلاین (مطالعه موردی، شرکت دیجی کالا ) ميپردازد. اين پژوهش از لحاظ هدف، کاربردي و از جهت شيوه جمعآوري اطلاعات توصیفی/ پيمايشي محسوب ميشود. براي تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي و استنباطي و از آزمون رگرسیون و معادلات ساختاری جهت سنجش فرضیه ها با استفاده از نرم افزار SPSS و لیزرل استفاده شد. نتايج پژوهش نشان میدهد که هوش هیجانی مشتریان، تأثیر مثبتی بر کیفیت روابط بین مشتریان و ارائه دهندگان خدمات و کیفیت روابط بین مشتریان و پلتفرم های آنلاین دارد. کیفیت رابطه بین مشتریان و ارائه دهندگان خدمات تأثیر مثبتی بر کیفیت رابطه بین مشتریان و پلتفرم های آنلاین دارد ، کیفیت ارتباط بین مشتریان و پلتفرم های آنلاین تأثیر مثبت بر وفاداری مشتری به پلتفرم آنلاین دارد.
کلمات کلیدی: اکوسیستم پلتفرم آنلاین، هوش هیجانی ، کیفیت رابطه، وفاداری مشتری به پلتفرم آنلاین