مقاله: پژوهشی
صفحه: 298- 286
نویسندگان:
رامین آهنگر[1]، بهنام صولت پتلو[2]، هادی جدی[3]
[1]رامین آهنگر، آموزگار، رشته، مدیریت بازرگانی، پارس آباد اردبیل ایران
[2] بهنام صولت پتلو، آموزگار، رشته عمران ، پارس اباد، اردبیل ایران
[3] هادی جدی، آموزگار، رشته علوم تربیتی آموزش ابتدایی، پارس اباد، اردبیل ایران
چکیده
هدف از انجام پژوهش بررسی تاثیر یادگیری اجتماعی بر مدیریت آموزشی دبیران اداره آموزش و پرورش در شهر پارس آباد میباشد. پژوهش حاضر بر مبنای هدف کاربردی و از نظر گرداوری اطلاعات توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دبیران اداره آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد به تعداد 95 نفر در سال 1402 می باشد که با توجه به کم بودن تعداد جامعه آماری، حجم نمونه تمام شمار و همان تعداد 95 نفر انتخاب می شوند. در این پژوهش برای ابزار گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. برای روایی پرسشنامه ها از روایی محتوا که با بررسی چند تن از اساتید و خبرگان دانشگاهی تایید شد و پایایی آنها با استفاده آلفای کرونباخ (مقدار آلفای کرونباخ کل=821/0) استفاده گردیده است و برای آزمون فرضیه ها از آژمون همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن بود که یادگیری اجتماعی بر مدیریت آموزشی دبیران در شهر پارس آباد تاثیر مثبت و معناداری دارد.
کلمات کلیدی:
یادگیری اجتماعی، مدیریت آموزشی، دبیران، آموزش و پرورش.
The effect of social learning in education management among teachers of Pars Abad Department of Education
Ramin Ahangar [1], Behnam Soulat Patlo [2], Hadi Jedi [3]
[1] Ramin Ahangar, teacher, business management, Parsabad, Ardabil, Iran
[2] Behnam Soulat Patlo, teacher, civil engineering, Parsabad, Ardabil, Iran
[3] Hadi Jedi, teacher, field of educational sciences of elementary education, Parsabad, Ardabil, Iran
abstract
Keywords:
Social learning, educational management, teachers, education.