مقاله: پژوهشی
صفحه: 399- 385
نویسندگان:
میترا زابلی پیله رود[1]
[1] کارشناس ارشد حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران
چکیده
سازمانها برای حفظ خود در عرصه رقابت باید مشتریان کلیدی و سودآور خود را در کانون توجه قرار دهند. یکی از فنونی که در این راستا به سازمانها کمک میکند، مدیریت ارتباط با مشتری است که باعث تقویت رابطه با مشتریان میگردد. هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر احیای کیفیت خدمات و عملکرد بازاریابی است جامعه آماری در این تحقیق، شامل کلیه کارکنان صنعت بیمه در استان اردبیل است. شایانذکر است که دادههای لازم برای آزمون فرضیات از طریق توزیع پرسشنامه بین جامعه آماری جمعآوری میشود و همچنین برای تحلیل بخش آماری تحقیق از نرمافزار LISREL با استفاده از تکینک معادلات ساختاری استفادهشده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان میدهد که مدیریت ارتباط با مشتری بر احیای کیفیت خدمات تاثیر معنی داری دارد و همچنین مدیریت ارتباط با مشتری بر عملکرد بازاریابی تاثیر معناداری دارد.
کلمات کلیدی:
مدیریت ارتباط با مشتری، احیای کیفیت خدمات، عملکرد بازاریابی، صنعت بیمه
Investigating the effect of customer relationship management on the revival of service quality and marketing performance in the insurance industry
Mitra Zablei Pilehrod[1]
[1] Master of Accounting, Islamic Azad University, Ardabil, Iran
abstract
Keywords:
Customer relationship management, service quality restoration, marketing performance, insurance industry