مقاله: پژوهشی
صفحه: 242- 261
نویسندگان:
فاطمه دکامینی[1]، محسن نوالی میر[2]
[1] گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران. s_dekamin@yahoo.com
[2] گروه کامپیوتر، دانشگاه علمی صنعتی خراسان، مشهد، ایران. Mohsennavalimir2@gmail.com
چکیده
این روزها گسترش اینترنت در مکانهای مختلف و استفاده زیاد از گوشیهای هوشمند توانسته صاحبان مشاغل مختلف را به سمت تبلیغات اینترنتی بکشاند. البته استفاده از عکس های خلاقانه و باکیفیت مهمترین بخش از تبلیغات آنلاین به شمار میآید. عکاسی در دیجیتال مارکتینگ، خیلی سریع و واضح به مخاطبان میگوید که شما در حال فروش چه محصولات و ارائه چه خدماتی هستید. البته شما در تبلیغات اینترنتی تنها سه ثانیه فرصت دارید تا بازدیدکنندگان را درگیر کنید. پس باید برای عکاسی در دیجیتال مارکتینگ سعی کنید باکیفیت ترین عکس و ویدئو را استفاده کنید تا مشتری برای خواندن مطالب مربوط به عکس ترغیب شود. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تاثیر عکاسی بر دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا است که در نیمه اول سال 1403 نگارش شده و از نوع توصیفی-تحلیلی است. پس از بررسی مفاهیم با ارائه نتایج به پیشنهادات کاربردی پرداخته شده است. روش پژوهش، توصیفی و روش گردآوری اطلاعات آن، کتابخانهای است. بدین صورت که از منابع کتابخانهای نظیر: کتاب، مقاله، منابع خارجی و… و آموختههای محقق استفاده شده است. در بخش یافته ها ضمن بررسی مباحث، سؤالات پژوهش تحلیل شده و بر اساس آنها، مدل مفهومی پژوهش ارائه شده است. نتایج تحلیل بیانگر این بود که با آگاهی پیدا کردن نسبت به اثر عکاسی بر دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوا، می توان باعث بهبود فروش شد.
کلمات کلیدی:
عکاسی، عکاسی تبلیغاتی، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا.
Fatemeh Dekamini[1], Mohsen Navalimir[2]
[1] Department of Industrial Management, Faculty of Management, Islamic Azad University, Arak, Iran. s_dekamin@yahoo.com
[2] Department of Computer Science, Khorasan University of Science and Technology, Mashhad, Iran. Mohsennavalimir2@gmail.com
abstract
These days, the spread of the Internet in different places and the widespread use of smartphones have been able to draw various business owners towards online advertising. Of course, using creative and high-quality photos is the most important part of online advertising. Photography in digital marketing tells the audience very quickly and clearly what products and services you are selling. Of course, you only have three seconds in online advertising to engage visitors. So, for photography in digital marketing, you should try to use the highest quality photos and videos so that the customer is encouraged to read the content related to the photos. The main purpose of the present study is to examine the impact of photography on digital marketing and content marketing, which was written in the first half of 1403 and is of a descriptive-analytical type. After examining the concepts and presenting the results, practical suggestions have been made. The research method is descriptive and the method of collecting its information is library. In this way, library resources such as books, articles, external sources, etc. and the researcher’s learnings have been used. In the findings section, while examining the topics, the research questions were analyzed and based on them, the conceptual model of the research was presented. The results of the analysis indicated that by becoming aware of the effect of photography on digital marketing and content marketing, sales can be improved.
Keywords:
Photography, advertising photography, digital marketing, content marketing.