مقاله: پژوهشی
صفحه: 2- 9
نویسندگان:
محمد علی غلامی ده سفیدی[1]
[1] کارشناسی مدیریت
چکیده
امروزه وفاداری کارکنان به سازمان، موضوع مهمی در مباحث سازمانی میباشد که شامل حمایت، طرفداری صادقانه و دفاع از اهداف سازمان است. حمایت و دفاع از اهداف سازمانی در برابر تهدیدات خارجی و حفظ تعهد در شرایط مطلوب میتواند به عنوان وفاداری سازمانی نامیده شود. وفاداري به سازمان موجب میگردد کارکنان با انگیزهي بیشتر و مشتاقانهتر به فعالیت و انجام وظایف شغلی بپردازند و در نتیجه شاهد خروجی به مراتب بهتر و بهرهوري نیروي انسانی بالاتر از آنها خواهیم بود که در موفقیت سازمانها در رسیدن به اهداف، ارزشها و مأموریت خود تأثیر اساسی دارد. این تحقیق به دنبال بررسی تاثیر مهارت های بازاریابی بر وفاداری سازمانی است. بر این اساس تحقیق حاضر یک تحقیق کاربردی است که به لحاظ شیوه اجرا تحقیقی همبستگی محسوب می شود. ا برای انجام تحقیق از نرم افزار spss استفاده شده است داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه و به روش تصادفی ساده استخراج شده اند. نمونه آماری شامل 384 نفر از فروشگاه های زنجیره استان تهران برگزیده شدند. ضریب مسیر این رابطه مقدار 0.67 بدست آمد. برای ارزیابی معناداری این تأثیر باید به عدد معناداری t-Value مراجعه نمود که این عدد مقدار 11.20 که فراتر از 1.96 می باشد و همچنین P-Value مقدار 0.000 را به خود گرفته است. بنابراین فرضیه مورد نظر در سطح 95% اطمینان تأیید می گردد و مهارت های بازاریابی بر وفاداری سازمانی تاثیر دارد.
کلمات کلیدی:
مهارت های بازاریابی، وفاداری سازمانی، کارکنان فروشگاه زنجیرهای رفاه تهران
Investigating the effect of marketing skills on organizational loyalty (case study: employees of Refah chain store in Tehran)
Mohammad Ali Gholami De Sefidi [1]
[1] Bachelor of Management
abstract
Keywords:
Marketing skills, organizational loyalty, employees of Refah chain store in Tehran