مقاله: پژوهشی
صفحه: 19- 2
نویسندگان:
محمدحسن شکی [1] ، احمد دستخال *[2]
[1] گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، قائمشهر، ایران
[2] دانشجوی ،گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، قائمشهر، ایران
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش رسانه های مجازی در ارتقا عملکرد آموزشی مربیان بهداشت صورت گرفته است. از منظر هدف کاربردی و از منظر روش تحقیق توصیفی- پیمایشی می باشد .نمونه آماری پژوهش حاضر مشتمل بر مربیان بهداشت مدارس شهرستان قائمشهر می باشد که با استفاد ه از فرمول کوکران برابر با 125 نفر محاسبه شده است. روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش کتابخانه ای میدانی می باشد. به منظور توصيف يافتهها، از روشهای آماری از قبیل آمار توصیفی،. آزمون کولموگروهف-اسمیرنوف وآزمون و جهت سنجش متغییرها از پیرسون جهت شناسایی اختلاف آموزه ها تی تک نمونه ای و از نرم افزار Spss استفاده شد.. به صورت کلی می توان نتیجه گیری نمود که علی رغم تغییر شیوه آموزشی از آموزش حضوری به آموزش غیرحضوری) آموزش مجازی و تولید محتوای الکترونیکی (تغییر نقش معلم بالاخص مربیان بهداشت در امر آموزش، کاهش تقابل چهره به چهره معلم و شاگرد، عدم آموزش مستقیم معلم، و نیز کاهش چشمگیر حضور دانش آموزان در کلاس ، کیفیت آموزشی پایین امده است.
کلمات کلیدی:
رسانه مجازی، عملکرد آموزشی، مربیان بهداشت
The role of virtual media in improving the educational performance of health educators
Mohammad Hasan Sheki [1], Ahmad Dastakhal *[2]
[1] Management Department of Islamic Azad University, Qaimshahr Branch, Qaimshahr, Iran
[2] Student, Department of Management, Islamic Azad University, Qaimshahr branch, Qaimshahr, Iran
abstract
Keywords:
Virtual media, educational performance, health educators